• POČETNA
  • Upis dece u prvi razred školske 2022/2023
  • KONTAKT

logo


  • POČETNA
  • O ŠKOLI
    • UPRAVA ŠKOLE
    • POMOĆNO OSOBLJE
    • IZDVOJENA ODELJENJA
    • PODELA ODELJENJA NA NASTAVNIKE
    • ODELJENJSKE STAREŠINE
    • PRODUŽENI BORAVAK
    • RASPORED ODRŽAVANJA ČASOVA
    • TERMINI – OTVORENA VRATA
    • DOKUMENTA
      • ŠKOLA
      • JAVNE NABAVKE
  • UČENJE NA DALJINU
    • KORONA VIRUS-COVID 19 – MERE PREVENCIJE I ZAŠTITE
    • OBAVEŠTENJE ZA RODITELJE I UČENIKE
    • RASPORED ČASOVA
    • GALERIJA-KREATIVNOST UČENIKA
  • BEZBEDNOST DECE NA INTERNETU
    • Politika bezbednosti na internetu
    • Edukacija učenika, roditelja i nastavnika
    • Zajedno za bolji internet
    • Školski projekat „Bezbedni na mreži“
    • Materijali i saveti
      • Materijali i saveti namenjeni učenicima
      • Materijali i saveti namenjeni roditeljima
      • Materijali i saveti namenjeni nastavnicima
    • PROGRAM ZAŠTITE UČENIKA OD NASILJA
  • PRIMERI DOBRE PRAKSE
    • OGLEDNI/UGLEDNI ČAS
    • VANNASTAVNE AKTIVNOSTI
    • AMBIJENTALNA NASTAVA
  • UČENICI
    • TAKMIČENJA I NAGRADE
    • ZA RODITELJE
      • SAVET RODITELJA
      • Predlog i ideje roditelja
    • EKSKURZIJA I NASTAVA U PRIRODI 2022/2023.godine
    • ČLANOVI UČENIČKOG PARLAMENTA
    • RASPORED RADA PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKE SLUŽBE
  • ĐAK GENERACIJE I SPORTISTA GENERACIJE
    • ŠKOLSKA 2021/2022.GODINA
  • GALERIJA
    • ORIJENTIRING 2016
    • MODNA REVIJA 2016
    • ŠKOLSKA SLAVA
    • KVIZ IZ RUSKOG JEZIKA
    • RUSKI DANI
    • SVETOSAVSKA PRIREDBA
    • MODNA REVIJA – RECIKLAŽA
    • EKSKURZIJA 8. RAZRED
    • ORIJENTIRING
  • KONTAKT
facebook
youtube


EKSKURZIJA I NASTAVA U PRIRODI 2022/2023.godine

ŠKOLSKI KALENDAR ZNAČAJNIH AKTIVNOSTI U ŠKOLI

Plan i program ekskurzija (ekskurzija, nastave u prirodi i izleta)

Odeljenska veća planiraće izvođenje nastave u prirodi, izleta i ekskurzija prema materijalnim mogućnostima roditelja.

Za ovu školsku godinu planirano je izvođenje nastave u prirodi i izleta za učenike od prvog do četvrtog razreda. Za učenike petog i šestog razreda, organizuje se jednodnevna ekskurzija, a za učenike sedmog i osmog razreda dvodnevna ekskurzija.

Predlog priprema Komisija i Odeljensko veće, razmatra Savet roditelja, a usvaja Nastavničko veće. Nastava u prirodi , izleti i ekskurzije se pripremaju u skladu sa zakonom.

Po završetku- nastave u prirodi, izleta i ekskurzija -vođa puta sačinjava izveštaj koji razmatra Savet roditelja i   Nastavničko veće, a Školski odbor razmatra i usvaja.

Predlozi ruta za ekskurzije u školskoj  2022/2023. godini

 Ekskurzija je oblik obrazovno-vaspitnog rada koji se ostvaruje van škole.

Cilj ekskurzije je neposredno upoznavanje pojava i odnosa u prirodnoj i društvenoj sredini, upoznavanje kulturnog nasleđa i privrednih dostignuća, a u cilju ostvarivanja obrazovno-vaspitne uloge škole.

Zadaci ekskurzije su:

-proučavanje objekata i fenomena u prirodi;

-uočavanje uzročno-posledičnih odnosa u konkretnim prirodnim i društvenim uslovima;

-razvijanje interesovanja za prirodu i ekološke navike;

-upoznavanje načina života i rada ljudi pojedinih krajeva;

-razvijanje pozitivnog odnosa prema: nacionalnim, kulturnim i estetskim vrednostima, sportskim potrebama i navikama, kao i socijalnim odnosima.

  Sadržaji ekskurzije u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja i vaspitanja su posebno:

– uočavanje oblika reljefa i površinskih voda u okolini i prirodno-geografskih odlika Republike Srbije;

– posmatranje karakterističnih biljaka i životinja (obilazak staništa biljaka i životinja);

– posete zaštićenim prirodnim područjima (nacionalni parkovi, rezervati, spomenici prirode i dr.);

– upoznavanje s prošlošću i kulturnom baštinom zavičaja i otadžbine (obilazak muzeja, kulturno-istorijskih spomenika, etno-sela, spomen-kuća znamenitih ljudi – naučnika, književnika, umetnika, vojskovođa, državnika i dr.)

-razvijanje sposobnosti orijentacije u prostoru i vremenu;

– obilazak raznih tipova poljoprivrednih površina i stočarskih farmi (upoznavanje s proizvodnjom zdrave hrane);

– obilazak privrednih društava i javnih preduzeća (prerada prirodnih sirovina, upoznavanje s različitim delatnostima ljudi, zaštita životne sredine i dr.

Predložene su sledeće destinacije :

Prvi razred

1.destinacija(Barajevo-Beograd-Avala-Barajevo)

Beograd(poseta Zoološkom vrtu i Botaničkoj bašti)

Avala(poseta Avalskom tornju i Spomeniku neznanom junaku na Avali)

2.destinacija(Barajevo-Beograd-Vinča-Radmilovac-Barajevo)

Beograd-poseta Javnom akvarijumu i tropikarijumu i Konaku kneza Miloša Obrenovića u Topčiderskom parku

Vinča-poseta nalazištu Belo brdo

Radmilovac-poseta Centru za ribarstvo i primenjenu hidrobiologiju“Mali Dunav“

Drugi razred

1.destinacija(Barajevo-Svilajnac-Jagodina-Barajevo)

Svilajnac: Prirodnjački centar-obilazak Dino parka,poseta muzeju u kome se nalaze tematske izložbe“Geološki vremeplov“,“Svet dinosaurusa“,“Svet minerala i stena“,“Biodiverzitet Srbije“.Interaktivna predstava za decu(film),radionice-eksperimenti

Jagodina: Poseta zoovrtu,muzej voštanih figura,poseta parku Đurđevo brdo(veštački vodopad)

2.destinacija(Barajevo-Novi Sad)

– Sremska Kamenica(poseta rodne kuće Jovana Jovanovića Zmaja)

-Sremski Karlovci(gimnazija)

-Petrovaradinska tvrđava

-Novi Sad (Prirodnjački muzej,šetnja Zmaj Jovinom ulicom,Dunavskom ulicom i Dunavskim parkom)

Treći razred

1.destinacija(Barajevo-Valjevo-Brankovina-Barajevo)

Valjevo: Obilazak stare gradske čaršije Tešnjar,poseta Muselimovom konaku i kuli Nenadovića,Narodni muzej

Brankovina: Poseta grobu Desanke Maksimović,poseta staroj školi i zadužbini Prote Mateje Nenadovića (crkva Svetih Arhanđela)

2.destinacija(Barajevo-Vršac-Deliblatska peščara-Barajevo)

Vršac :Poseta rodnoj kući Jovana Sterije Popovića,poseta Vladičanskom dvoru,Pravoslavnoj crkvi,manastiru Mesić,tvrđavi na Vršačkom bregu i gradskom parku

Deliblatska pešča –specijalni rezervat prirode

Četvrti razred

1.destinacija(Barajevo-Oplenac-Orašac-Aranđelovac-Barajevo)

Oplenac: Crkva Svetog Đorđa,kuća kralja Petra I Karađorđevića,Topola-Karađorđev grad

Orašac: Memorijalni kompleks-Marićevića jaruga,crkva Svetog Vaznesenja Gospodnjeg,spomenik voždu Karađorđu,muzej

Aranđelovac: Pećina Risovača,park Bukovičke banje

2.destinacija(Barajevo-Takovo-Manastir Vraćevšnica-Gornji Milanovac-Barajevo)

Takovo: Obilazak spomen kompleksa uz istorijsku priču kustosa,Takovski grm

Manastir Vraćevšnica-posebna uloga u toku I i II srpskog ustanka

Gornji Milanovac:Poseta Norveškoj kući kao i kući brvnari u okviru spomen parka Brdo mira

Za učenike petog i šestog razreda organizuje se jednodnevna ekskurzija, a za učenike sedmog i osmog razreda dvodnevna.

Peti razred:

1.Tršić – Tronoša – Banja Koviljača – Tekeriš

  1. Deliblatska peščara – Vršac – manastir Mesić – Vršački breg 

Šesti razred:

  1. Viminacijum – Požarevac – Ljubičevo – Srebrno jezero
  2. Fruška gora – Petrovaradin – Hopovo – Iriški venac – Sremski Karlovci

Sedmi razred:

1.Niš  (Čegar, Ćele kula, Niška tvrđava, Medijana, Niška banja)

2.Zlatibor (Ovčarsko – kablarska klisura –neki manastir – Stopića pećina – Drvengrad,  Šarganska osmica)

Osmi razred:

1.Palić (Fruška gora – Sremski Karlovci – Petrovaradin – Novi Sad – Subotica)

2.Vrnjačka banja (Kruševac – Lazarica – Ljubostinja – Kraljevo – Žiča)

3.Republika Srpska (Stanišići – Banja Luka – Kočićevo ognjište – slapovi Krupe) – 3 dana

U organizaciji SPC Barajevo i uz saglasanost roditelja organizuje se besplatni izlet za učenike petog i osmog razreda koji pohađaju versku nastavu.

Peti razred (septembar)-obilazak manastira Valjevske eparhije

Predlozi ruta za nastavu u prirodi u školskoj 2022/2023. godini

Nastava u prirodi je oblik obrazovno-vaspitnog rada kojim se ostvaruju obavezni nastavni predmeti, izborni programi, projektna nastava i vannastavne aktivnosti iz plana i programa nastave i učenja za prvi ciklus osnovnog obrazovanja i vaspitanja – u klimatski pogodnom mestu iz zdravstveno-rekreativnih i obrazovno-vaspitnih razloga.

Zadaci koji se ostvaruju realizacijom programa nastave u prirodi su:

– poboljšanje zdravlja i razvijanje fizičkih i motoričkih sposobnosti učenika;

– zadovoljavanje osnovnih dečijih potreba za kretanjem i igrom;

– očuvanje prirodne dečije radoznalosti za pojave u prirodi i podsticanje interesovanja i sposobnosti za njihovo upoznavanje kroz odgovarajuće aktivnosti;

– razvijanje sposobnosti zapažanja osnovnih svojstava objekata, pojava i procesa u okruženju i uočavanje njihove povezanosti u konkretnim prirodnim i društvenim uslovima;

– podsticanje samostalnosti u procesu sticanja znanja kroz neposredne istraživačke zadatke;

– razvijanje svesti o potrebi zaštite, negovanja, čuvanja i unapređivanja prirodne i životne sredine i izgrađivanje ekoloških navika;

– upoznavanje prirodno-geografskih, kulturno-istorijskih znamenitosti i lepote mesta i okoline;

– upoznavanje sa načinom života i rada ljudi pojedinih krajeva;

– upoznavanje raznovrsnosti biljnog i životinjskog sveta pojedinih krajeva, uočavanje njihove povezanosti i promenljivosti;

– upoznavanje sa karakteristikama godišnjih doba u prirodi i smenjivanjem vremenskih prilika;

– razvijanje sposobnosti snalaženja tj. orijentisanja u prostoru i vremenu;

– osposobljavanje učenika za bezbedan i pravilan boravak u prirodi;

– razvijanje pravilnih higijensko-zdravstvenih navika i podsticanje samostalnosti u obavljanju lične higijene i brige o sebi;

– podsticanje i stvaranje navike za negovanje redovne fizičke aktivnostii za što češći boravak u prirodi;

– formiranje navika redovne i pravilne ishrane;

– navikavanje na pravilno smenjivanje rada, odmora i sna;

– razumevanje i uvažavanje različitosti među pojedincima;

– podsticanje grupnog rada, dogovaranja i saradnje sa vršnjacima i odraslima kroz odgovarajuće aktivnosti.

     Sadržaji nastave u prirodi ostvaruju se na osnovu plana i programa nastave i učenja iz kojeg se izdvajaju oni sadržaji koji su pogodni za ostvarivanje ciljeva i zadataka nastave u prirodi, a odgovaraju uslovima u kojima se ona realizuje.

U programima nastave i učenja za pojedine predmete mogu se naći sadržaji koji eksplicitno ili implicitno upućuju na pogodnost ovog oblika obrazovno-vaspitnog rada. Ovaj oblik nastave organizovaće se za mlađe razrede (I-IV), a u okviru razreda za ona odeljenja koja dobiju pismenu saglasnost roditelja učenika.

Predviđene su sledeće destinacije :

  1. razred – Sokobanja(hoteli -Moravica ili Banjica)
  2. razred – Goč
  3. razred – Tršić

Pratite nas i na Twitteru

Follow @osknez

IZBOR PISMA

  • ћирилица
  • latinica

POPULARNI LINKOVI

  • POČETNA
  • Upis dece u prvi razred školske 2022/2023
  • KONTAKT

KALENDAR

januar 2023.
P U S Č P S N
« dec    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

VREMENSKA PROGNOZA



Design by CDS Digital
Copyright OŠ "Knez Sima Marković" - Barajevo