OGLEDNI/UGLEDNI ČAS

U četvrtak 4.aprila 2019.godine, u matičnoj školi u Barajevu, u odeljenju 6-4 održan je ogledni čas iz geografije i engleskog jezika. Čas su pripremile i realizovale nastavnica geografije Vesna Vučićević i nastavnica engleskog jezika Ana Vanjek. Primenom timske nastave i informaciono-komunikacionih tehnologija obrađena je nastavna jedinica Ujedinjeno Kraljevstvo Velika Britanija i Severna Irska. Kroz interensantne kvizove, prezentacije, video snimke i interaktivnu komunikaciju na srpskom i engleskom jeziku, učenici su upoznati sa glavnim geografskim karakteristikama pomenute kraljevine. Aktivnost učenika je bila na zavidnom nivou. Posebno im se dopao kratak film o nekim zanimljivostima vezanim za Veliku Britaniju i Severnu Irsku koji su pripremili njihovi drugari iz razreda: Teodora Ivanović, Isidora Jakovljević i Mateja Vujić.
Na kraju časa, da bi učenicima i gostima na času dočarale „britansku čajanku u 5“ nastavnice su poslužile učenike i goste čajem i kolačima.
Učenici su popunjavanjem anketnog listića istakli da im se ovakav tip časa izuzetno dopada zato što je drugačiji, zanimljiviji i zato što svi učenici učestvuju u aktivnostima tokom časa. Istakli su da bi voleli da je ovakvih časova više tokom godine.
Času su prisustvovali predstavnici pedagoško-psihološke službe: Ružica Petrović, Snežana Đorđević i Zoran Zlatić, kao i predmetni nastavnici: Jasna Stanić, Radmila Jagličić, Danijela Bojović i Dragan Popović.

SAVREMENA TEHNOLOGIJA U TRADICIONALNOM OKRUŽENJU

Datum održavanja oglednih aktivnosti : 14. 3. 2019.
Mesto održavanja : Izdvojeno odeljenje Lisović 1
Razredi : 2. 3. i 4. iz izdvojenih odeljenja : Arnajevo i Lisović 1
Učiteljice: Ljiljana Krgović i Maja Stojković
Kategorija : Interdisciplinarni pristup planiranju nastave
Oblik nastave : Ambijentalna nastava
Izveštaj : Učenici iz Arnajeva su posetili učenike iz Lisovića 1 i njihov mali muzej. U interesantnom ambijentu učenici su se družili, igrali i sticali nova znanja uz pomoć savremene tehnologije i očiglednih predmeta kojima su bili okruženi. Cilj je bio da se na ovaj način podstakne međupredmetno povezivanje nastavnih sadržajai međusobna saradnja učenikaizdvojenih odeljenja koja će se i u budućnosti nastaviti, jer će od petog razreda biti raspoređeni u ista odeljenja.
Učenici su rekli da im je ovakav način učenja bio veoma interesantan i da su videli mnogo predmeta iz prošlosti o kojima ranije ništa nisu čuli. Posebno su bili oduševljeni primenom savremenih tehnologija, jer su naučili kako mobilne telefone mogu koristiti u nastavi. A što je najvažnije, veoma lepo su se družili i sarađivali.

Savremena tehnologija u tradicionalnom ambijentu

Datum: 10. 10. 2018.

Razred i odeljenje: IV1

Nastavna jedinica: Nacionalni parkovi i zaštita prirode u Srbiji

Tip časa: utvrđivanje

Oblik nastave: projektna nastava

Učiteljica: Tatjana Žilić

Izveštaj: Učenici su na ovom projektu radili dva časa (šest dana). Finalna faza projekta bila je prezentacija njihovih radova. Postavljeni ciljevi i zadaci su u potpunosti ostvareni. Učenicima se dopao ovakav način rada. Najviše su im se dopali zajednički rad, saradnja, učenje kroz igrovne aktivnosti. Bilo im je zabavno. Naučili su da se ne svađaju i da konstruktivno reše problem.
Učenici su izjavili: „Naučili smo šta su nacionalni parkovi i proširili znanja o bogatstvu flore i faune Srbije, kao i o turističkim destinacijama vezanim za nacionalne parkove.“

Projekat sekcije ruskog jezika „Umnica“

„Kroz gradove svetskog prvenstva u fudbalu – FIFA 2018. u Rusiji“

(«Po gorodam ČM FIFA 2018, Rossiя»)

Svetsko prvenstvo u fudbalu odigrano je tokom juna i jula 2018. godine u Rusiji u gradovima: Kalinjingrad, Sankt Peterburg, Moskva, Rostov na Donu, Nižnji Novgorod, Jekaterinburg, Volgograd, Samara, Saransk, Kazanj, Soči. Svih 11 gradova našlo se u predavanjima učenika 6., 7. i 8. razreda kroz projekat sekcije.
Dvadesetak učenika iz 6/2, 6/3, 7/2, 8/2, 8/3, 8/4 pripremili su zanimljivo putovanje kroz ove ruske gradove, govoreći o geografskim obeležjima gradova, njihovoj istoriji i znamenitostima, ali i o fudbalskim klubovima i stadionima na kojima je igrano svetsko prvenstvo. Pripremili su i prezentacije o svakom gradu. Projekat je realizovan na časovima ruskog jezika 10., 11. i 12. oktobra 2018.

Učenici su saznali brojne zanimljivosti o gradovima-domaćinima svetskog prvenstva: čuli su da najveći stadion – Lužniki u Moskvi ima kapacitet od 81 000 gledalaca, da se u Volgogradu nalazi najduža zgrada u Evropi (dužine 1142 metra), kao i da je u Jekaterinburgu ubijena cela porodica poslednjeg ruskog cara Nikolaja II Romanova.
Čuli smo da je Kazanj osnovan davne 1005. godine, da se u Kalinjingradu nalazi čuveni Muzej ćilibara, da Nižnji Novgorod nazivaju i „zlatni džep Rusije“, jer su se u njemu čuvale zlatne rezerve države, ali i da je u Rostovu na Donu tokom izgradnje stadiona pronađeno pet granata iz II svetskog rata.
Saznali smo da je Samara grad poznat po aerokosmičkoj industriji, ali i po tome što je tokom II sv. rata ovde sagrađen petospratni podzemni bunker za JV Staljina. Zanimljivo je da je stadion u Sankt Peterburgu projektovao japanski arhitekta i da je izgradnja koštala 43 milijarde rubalja. Otkrili su nam da će u Saransku stadion biti demontiran i smanjen posle prvenstva, da je Soči – najjužniji grad-domaćin, u kojem su održane Olimpijske igre 2014. godine.
Predavanja su bila veoma zanimljiva, kako učenicima koji su ih slušali, tako i „predavačima“ koji su se odlično pripremili i uspeli da privuku pažnju slušalaca.

Učenicima u pripremi projekta pomogla nastavnica ruskog jezika Mira Simeunović