ОГЛЕДНИ/УГЛЕДНИ ЧАС

ОГЛЕДНИ ЧАС ИЗ БИОЛОГИJЕ
Одељење VI/1
Наставница биологије Гордана Горуновић
Тема : РАЗНОВРСНОСТ СИСАРА
Дана 7.5.2019. год. одржан је огледни час из биологије. Ученици одељења 6-1 подељени на три групе има ли су задатак да на свој начин представе одређене групе сисара. Капитени су били ученици: Јована Бошковић, Петра Грбовић и Александар Кокотовић.
Гости на часу,али и чланови жирија били су одељењски старешина Мирјана Скокнић, директорка школе Зорица Јовановић-Стевановић, као и маме капитена госпође Грбовић, Кокотовић и Бошковић.
Слика говори више него речи, погледајте ,научите и забавите се.
Једногласном одлуком жирија сви су добили петице, али и мотивацију да наставимо даље.

У четвртак 4.априла 2019.године, у матичној школи у Барајеву, у одељењу 6-4 одржан је огледни час из географије и енглеског језика. Час су припремиле и реализовале наставница географије Весна Вучићевић и наставница енглеског језика Ана Вањек. Применом тимске наставе и информационо-комуникационих технологија обрађена је наставна јединица Уједињено Краљевство Велика Британија и Северна Ирска. Кроз интеренсантне квизове, презентације, видео снимке и интерактивну комуникацију на српском и енглеском језику, ученици су упознати са главним географским карактеристикама поменуте краљевине. Активност ученика је била на завидном нивоу. Посебно им се допао кратак филм о неким занимљивостима везаним за Велику Британију и Северну Ирску који су припремили њихови другари из разреда: Теодора Ивановић, Исидора Јаковљевић и Матеја Вујић.
На крају часа, да би ученицима и гостима на часу дочарале „британску чајанку у 5“ наставнице су послужиле ученике и госте чајем и колачима.
Ученици су попуњавањем анкетног листића истакли да им се овакав тип часа изузетно допада зато што је другачији, занимљивији и зато што сви ученици учествују у активностима током часа. Истакли су да би волели да је оваквих часова више током године.
Часу су присуствовали представници педагошко-психолошке службе: Ружица Петровић, Снежана Ђорђевић и Зоран Златић, као и предметни наставници: Јасна Станић, Радмила Јагличић, Данијела Бојовић и Драган Поповић.

САВРЕМЕНА ТЕХНОЛОГИЈА У ТРАДИЦИОНАЛНОМ ОКРУЖЕЊУ

Датум одржавања огледних активности : 14. 3. 2019.
Место одржавања : Издвојено одељење Лисовић 1
Разреди : 2. 3. и 4. из издвојених одељења : Арнајево и Лисовић 1
Учитељице: Љиљана Крговић и Маја Стојковић
Категорија : Интердисциплинарни приступ планирању наставе
Облик наставе : Амбијентална настава
Извештај : Ученици из Арнајева су посетили ученике из Лисовића 1 и њихов мали музеј. У интересантном амбијенту ученици су се дружили, играли и стицали нова знања уз помоћ савремене технологије и очигледних предмета којима су били окружени. Циљ је био да се на овај начин подстакне међупредметно повезивање наставних садржајаи међусобна сарадња ученикаиздвојених одељења која ће се и у будућности наставити, јер ће од петог разреда бити распоређени у иста одељења.
Ученици су рекли да им је овакав начин учења био веома интересантан и да су видели много предмета из прошлости о којима раније ништа нису чули. Посебно су били одушевљени применом савремених технологија, јер су научили како мобилне телефоне могу користити у настави. А што је најважније, веома лепо су се дружили и сарађивали.

Savremena tehnologija u tradicionalnom ambijentu

Датум: 10. 10. 2018.

Разред и одељење: IV1

Наставна јединица: Национални паркови и заштита природе у Србији

Тип часа: утврђивање

Облик наставе: пројектна настава

Учитељица: Татјана Жилић

Извештај: Ученици су на овом пројекту радили два часа (шест дана). Финална фаза пројекта била је презентација њихових радова. Постављени циљеви и задаци су у потпуности остварени. Ученицима се допао овакав начин рада. Највише су им се допали заједнички рад, сарадња, учење кроз игровне активности. Било им је забавно. Научили су да се не свађају и да конструктивно реше проблем.
Ученици су изјавили: „Научили смо шта су национални паркови и проширили знања о богатству флоре и фауне Србије, као и о туристичким дестинацијама везаним за националне паркове.“

Пројекат секције руског језика „Умница“

„Кроз градове светског првенства у фудбалу – ФИФА 2018. у Русији“

(«По городам ЧМ ФИФА 2018, Россия»)

Светско првенство у фудбалу одиграно је током јуна и јула 2018. године у Русији у градовима: Калињинград, Санкт Петербург, Москва, Ростов на Дону, Нижњи Новгород, Јекатеринбург, Волгоград, Самара, Саранск, Казањ, Сочи. Свих 11 градова нашло се у предавањима ученика 6., 7. и 8. разреда кроз пројекат секције.
Двадесетак ученика из 6/2, 6/3, 7/2, 8/2, 8/3, 8/4 припремили су занимљиво путовање кроз ове руске градове, говорећи о географским обележјима градова, њиховој историји и знаменитостима, али и о фудбалским клубовима и стадионима на којима је играно светско првенство. Припремили су и презентације о сваком граду. Пројекат је реализован на часовима руског језика 10., 11. и 12. октобра 2018.

Ученици су сазнали бројне занимљивости о градовима-домаћинима светског првенства: чули су да највећи стадион – Лужники у Москви има капацитет од 81 000 гледалаца, да се у Волгограду налази најдужа зграда у Европи (дужине 1142 метра), као и да је у Јекатеринбургу убијена цела породица последњег руског цара Николаја II Романова.
Чули смо да је Казањ основан давне 1005. године, да се у Калињинграду налази чувени Музеј ћилибара, да Нижњи Новгород називају и „златни џеп Русије“, јер су се у њему чувале златне резерве државе, али и да је у Ростову на Дону током изградње стадиона пронађено пет граната из II светског рата.
Сазнали смо да је Самара град познат по аерокосмичкој индустрији, али и по томе што је током II св. рата овде саграђен петоспратни подземни бункер за ЈВ Стаљина. Занимљиво је да је стадион у Санкт Петербургу пројектовао јапански архитекта и да је изградња коштала 43 милијарде рубаља. Открили су нам да ће у Саранску стадион бити демонтиран и смањен после првенства, да је Сочи – најјужнији град-домаћин, у којем су одржане Олимпијске игре 2014. године.
Предавања су била веома занимљива, како ученицима који су их слушали, тако и „предавачима“ који су се одлично припремили и успели да привуку пажњу слушалаца.

Ученицима у припреми пројекта помогла наставница руског језика Мира Симеуновић