AMBIJENTALNA NASTAVA

AMBIJENTALNA NASTAVA -U CARSTVU BILJAKA

22. 10. 2019. godine učiteljice Ljiljana Krgović i Rada Đukić, iz IO Arnajevo, organizovale su nastavu u prirodnom okruženju za svoje učenike, po principima ambijentalne nastave.
Ovakav vid nastave imao je za cilj da učenici što bolje upoznaju biljni svet svog zavičaja učeći na očiglednim primerima i da koriste prirodno okruženje kako bi lakše savladali predviđene sadržaje. Takođe, na naj način razvija se ljubav učenika prema prirodi i svest o značaju i očuvanju prirode.

Učenici prvog razreda usvajali su glasove (K, Ž i H) i povezivali ih sa biljkama kojima su okruženi, učili su da pišu nova slova i pravili ih od prirodnih materijala.

Sabirali su koristeći jesenje plodove koje su usput nabrali, rešavali zadatke na listićima koji su bili povezani sa temom, sakupljali su plodove čiji nazivi počinju zadatim glasovima ( Projektna nastava-Azbuka živog sveta).

Učenici trećeg razreda su rešavali jednačine i nakon otkrivanja nepoznatog broja očitavali su QR kodove koji su sakrivali informacije o nekim biljkama (jabuka, kruška, šljiva, dunja).
Analizirali su Pesmu o cvetu, Branka Miljkovića, tražili raznovrsno cveće i razgovarali o tome šta je sve jednoj biljci potrebno za život.Razgovarali su i o tome kako su neke biljke iz okruženja vezane za naše praznika i kakva verovanja ih prate (badnjak, vrba, žito, dren)-Narodna tradicija.

Učenici drugog razreda su na primerima tekstualnih zadataka osmišljenih na primerima iz neposredne okoline određivali nepoznati umanjilac, recitovali lirske pesme sa motivima biljaka . Iz sveta oko nas učenici su imali prilike da direktno primene stečeno znanje pri susretu sa sugrađanima.

Učenici četvrtog razreda su, takođe, rešavali tekstualne zadatke koji su bili povezani sa temom, razgovrali o biljkama koje nas okružuju, primenjivali prava i dužnosti koje su naučili, a koji su vezani za prirodu i očuvanje okoline.

Na kraju deca su igrala razne elementarne igre u prirodi i zadovoljni se vratili u školu noseći pravu zbirku jesenjih plodova i lišća koje će koristiti na narednim časovima Likovne kulture , Projektne nastave i Vannastavnih aktivnosti.

SASVIM NEOBIČAN DAN
( ambijentalna nastava )

16. 9. 2019. je za učenike IO Lisović 1 i njihovu učiteljicu Maju Stojković bio nastavni dan ali ne u učionici već u jednom novom ambijentu – na barajevskoj pijaci i u matičnoj školi.
Cilj izlaska iz okvira tradicionalne u ambijentalnu nastavu bio je povezivanje stečenih znanja iz Srpskog jezika, Matematike, Prirode i društva i Fizičkog vaspitanja u jednu novu, logičku celinu, primena tih znanja na konkretnim primerima kao i sticanje praktičnih znanja za prevazilaženje teškoća u svakodnevnom životu.
Smenjivanjem različitih , unapred osmišljenih aktivnosti, učenici su ekološki osvešćeni, pokazali kako se snalaze u svom naselju, zabeležili važne objekte i državne simbole koje su na tim objektima videli, izražajno recitovali naučene pesme o ranoj jeseni upoređujući pesničke slike sa onim što zaista vide u okruženju radi jačeg doživljaja i razumevanja; sastavljali su i rešavali matematičke izraze koristeći cene voća i povrća koje je trenutno u ponudi na pijaci, plaćali i proveravali tačnost vraćenog novca. Jesenje lišće, cveće, kestenje, grožđe, pilad na gomili pomogli su im da usvoje i shvate pojam zbirne imenice, a po jedan ili dva ukusna ploda kojima su se slatko zasladili da ih razlikuju od zajedničkih imenica.
U platnene torbe stavili su ostatak voća i poneli ih drugarima iz 4/1 razreda učiteljice Sanje Radosavljević Maksimović sa kojima su na zajedničkom času Fizičkog vaspitanja obavili poslednje pripreme za predstojeće takmičenje u trčanju.
Kroz prijatan ambijent matične škole provela ih je pomoćnik direktora Biljana Stevanović i sa njima odigrala edukativne igre koristeći savremenu tehnologiju.
Prezadovoljni učenici su bezbedno, u pratnji svog razrednog starešine, stigli u svoju školu u dogovoreno vreme.